Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w czasie zaledwie 5,6 sekundy.
Auto zużywa średnio 11,6 kWh na 100 km, co pozwala na przejechanie od 225 do 465 km. Te znakomite rezultaty Model 3 zawdzięcza m.in. bardzo wydajnemu zarządzaniu energią. Po odpuszczeniu pedału przyspieszenia uruchamia się system odzyskiwania energii, który doładowuje akumulator. Dzięki temu hamulca używa wyłącznie na ostatnich metrach przed zatrzymaniem.
W standardowym pakiecie wyposażenia otrzymamy elektrycznie sterowane, automatycznie przyciemniane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, bluetooth, profile kierowcy oraz 4 porty USB.
Tesla rezygnuje z klasycznych salonów sprzedaży. Samochody można zakupić przez oficjalną stronę internetową producenta, a odebrać w Holandii. Przeniesienie dystrybucji do internetu ma pozwolić na obniżenie ceny Modelu 3 do zapowiadanego pułapu 35 tys. dolarów. Ze względów podatkowych na rynku Europejskim ceny są znacząco wyższe.
W razie niezadowolenia z zakupu Model 3 można zwrócić w ciągu 7 dni lub przed przejechaniem 1000 mil. W Polsce działa już autoryzowany serwis Tesli.
Oficjalna prezentacja modelu 3 miała miejsce 31 marca 2016 roku, lecz dostawy aut rozpoczęty się dopiero w lipcu 2017 roku.
Cena od
Bateria
Zasięg
Ładowanie AC
216000 zł
50,0 kWh
225 – 465 km
Typ 2
Cena i dostępność
Cena od [1]
216000 zł
Dostępność
W produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT
Zasięg
Zasięg rzeczywisty
225 – 465 km
Miasto – pogoda chłodna
300 km
Trasa – pogoda chłodna
225 km
Średnio – pogoda chłodna
260 km
Miasto – pogoda ciepła
465 km
Trasa – pogoda ciepła
295 km
Średnio – pogoda ciepła
365 km
Zasięg NEDC
409 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC
11,6 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.
Osiągi
Przyspieszenie (0-100 km/h)
5,6 sec
Prędkość maksymalna
225 km/h
Zasięg elektryczny
315 km
Moc łączna
260 kW (353 HP)
Moment obrotowy
500 Nm
Oś napędu
Tylna
Bateria i ładowanie
Pojemność baterii
50,0 kWh
Gniazdo ładowania AC
Typ 2
Położenie gniazda ładowania AC
Strona lewa z tyłu
Maksymlna moc ładowania AC
11 kW AC
Szybkość ładowania AC
62 km/h
Gniazdo ładowania DC
CCS
Położenie gniazda ładowania DC
Strona lewa z tyłu
Maksymalna moc ładowania DC
170 kW DC
Szybkość ładownia DC
630 km/h
Ładowanie AC w domu
Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.
Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)
230V / 1x10A
2,3 kW
24h30m
13 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW
15h15m
21 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)
230V / 1x32A
7,4 kW
7h45m
41 km/h
3-fazy 16A (11 kW)
400V / 3x16A
11 kW
5h15m
60 km/h
3-fazy 32A (22 kW)
400V / 3x16A
11 kW †
5h15m
60 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu
Ładowanie DC w podróży
Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.
Gniazdo ładowania DC: CCS
Punkt ładowania
Moc maksymalna
Czas
Szybkość ładowania
50 kW DC
48 kW †*
47 min*
280 km/h*
100 kW DC
100 kW †
26 min
500 km/h
150 kW DC
100 kW †
26 min
500 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu
Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria
Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.
Nowa odsłona Hyundaya IONIQ innowacyjnym wyglądem dorównuje zastosowanym w nim rozwiązaniom technicznym. Możliwe, żę stylistyka IONIQ 5 podzieli rynek na entuzjastów i krytyków. Pewne jest jednak, że wyglądem jeszcze przez…
Volvo C40 to niewielki SUV z dachem ściętym w stylu coupe. Multimedia oparte są na systemie Android, co oznacza, że można je zintegrować z kontem Google. Dzięki temu możemy korzystać…
ID.5 to stylowe coupe ze znaną z innych modeli elektycznych Volkswagena technologią, które gabarytami nawiązuje do kompaktowego Tiguana i dostarcza dużej frajdy z jazdy. W standardowej wersji Pro oferuje napęd…
Kia Soul to jeden z najbardziej ekonomicznych, małych aut elektrycznych na rynku. Trudny do sklasyfikowania, przypomina skrzyżowanie SUV-a i hatchbacka. Oferuje przyzwoity zasięg, który pozwala zapuścić się w dalszą podróż.…
Volkswagen ID.3 to w pełni elektryczny kompaktowy hatchback niemieckiego koncernu. Z baterią o pojemności użytkowej 45kWh i zużyciem energii na poziomie 11-23 kWh/100 km ID.3 jest jednym z bardziej oszczędnych…
Elektryczna Kia EV6 posiada wymiary niewielkiego SUVa lub crossovera. Oferuje odważny, nowoczesny design, który zapewne podzieli rynek na zdecydowanych sympatyków i zagorzałych krytyków. Jego przestronne i dobrze wyposażone wnętrze oraz…
Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…