Objęta dopłatami do aut elektrycznych w Polsce Skoda CITYGOe iV jest jednym z najtańszych dostępnych seryjnie samochodów elektrycznych. Oferuje zarazem koszty eksploatacji niższe niż w przypadku aut spalinowych.
Skoda CITIGOe iV jest dostępna jest w Polsce w wersjach
Ambition i Style. Wersja pierwsza jest nieco uboższa, lecz oferuje już m.in.: automatyczną
klimatyzację, asystenta pasa ruchu, reflektory LED, system nagłaśniający z Bluetooth
oraz przenośną ładowarkę do domowego gniazda naściennego 230 V. Wersja ta nie
ma w standardzie złącza CCS do ładowania prądem stałym.
Bogatsza wersja Style wyposażona jest dodatkowo w gniazdo
CCS, które pozwala na ekspresowe ładowanie prądem stałym o mocy do 40 kW oraz specjalny
kabel z dwoma wtyczkami Typu 2 do ładowania w publicznych stacjach. W zestawie
są także 16-calowe alufelgi, przyciemniane szyby, wielofunkcyjna kierownica i
oświetlenie wnętrza Ambiente.
Wersja Style różni się zatem od Ambition nie tylko ceną i lepszym wyposażeniem. Ponieważ układ ładowania wersji Style pozwala na szybsze ładowanie akumulatorów prądem stałym, wariant ten powinny wziąć pod uwagę osoby, które rozważają dłuższe wyjazdy elektryczną Skodą.
Na użytej przez Skodę platformie VW NSF zostaną również zaprojektowane inne modele: VW e-UP! oraz SEAT Mii Electric.
Cena od
Bateria
Zasięg
Ładowanie AC
90085 zł
36,8 kWh
140 – 310 km
Typ 2
Cena i dostępność
Cena od [1]
90085 zł
Dostępność
W produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT
Zasięg
Zasięg rzeczywisty
140 – 310 km
Miasto – pogoda chłodna
200 km
Trasa – pogoda chłodna
140 km
Średnio – pogoda chłodna
170 km
Miasto – pogoda ciepła
310 km
Trasa – pogoda ciepła
180 km
Średnio – pogoda ciepła
230 km
Zasięg NEDC
Zasięg WLTP
260 km
Zużycie energii NEDC
Zużycie energii WLTP
12,4 kWh/100km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.
Osiągi
Przyspieszenie (0-100 km/h)
12,3 sec
Prędkość maksymalna
130 km/h
Zasięg elektryczny
200 km
Moc łączna
61 kW (83 HP)
Moment obrotowy
212 Nm
Oś napędu
Przednia
Bateria i ładowanie
Pojemność baterii
36,8 kWh
Gniazdo ładowania AC
Typ 2
Położenie gniazda ładowania AC
Strona prawa z tyłu
Maksymlna moc ładowania AC
7,2 kW AC
Szybkość ładowania AC
38 km/h
Gniazdo ładowania DC
CCS
Położenie gniazda ładowania DC
Strona prawa z tyłu
Maksymalna moc ładowania DC
40 kW DC
Szybkość ładownia DC
170 km/h
Ładowanie AC w domu
Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.
Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)
230V / 1x10A
2,3 kW
16h45m
12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW
10h30m
19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)
230V / 1x31A
7,2 kW †
5h30m
36 km/h
3-fazy 16A (11 kW)
400V / 2x16A
7,2 kW †
5h30m
36 km/h
3-fazy 32A (22 kW)
400V / 2x16A
7,2 kW †
5h30m
36 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu
Ładowanie DC w podróży
Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu
Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria
Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.
Nowa odsłona Hyundaya IONIQ innowacyjnym wyglądem dorównuje zastosowanym w nim rozwiązaniom technicznym. Możliwe, żę stylistyka IONIQ 5 podzieli rynek na entuzjastów i krytyków. Pewne jest jednak, że wyglądem jeszcze przez…
Volvo C40 to niewielki SUV z dachem ściętym w stylu coupe. Multimedia oparte są na systemie Android, co oznacza, że można je zintegrować z kontem Google. Dzięki temu możemy korzystać…
ID.5 to stylowe coupe ze znaną z innych modeli elektycznych Volkswagena technologią, które gabarytami nawiązuje do kompaktowego Tiguana i dostarcza dużej frajdy z jazdy. W standardowej wersji Pro oferuje napęd…
Kia Soul to jeden z najbardziej ekonomicznych, małych aut elektrycznych na rynku. Trudny do sklasyfikowania, przypomina skrzyżowanie SUV-a i hatchbacka. Oferuje przyzwoity zasięg, który pozwala zapuścić się w dalszą podróż.…
Volkswagen ID.3 to w pełni elektryczny kompaktowy hatchback niemieckiego koncernu. Z baterią o pojemności użytkowej 45kWh i zużyciem energii na poziomie 11-23 kWh/100 km ID.3 jest jednym z bardziej oszczędnych…
Elektryczna Kia EV6 posiada wymiary niewielkiego SUVa lub crossovera. Oferuje odważny, nowoczesny design, który zapewne podzieli rynek na zdecydowanych sympatyków i zagorzałych krytyków. Jego przestronne i dobrze wyposażone wnętrze oraz…
Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…