Renault Zoe to jeden z najbardziej popularnych samochodów elektrycznych w Europie. Ostatnia modernizacja sprawia, że auto nadal wyznacza trendy w swojej klasie.
Dzięki pokładowej ładowarce o mocy 22 kW, która stała się znakiem firmowym ZOE, baterię napełnimy nawet w 3 godziny. Warunkiem jest, podłączenie do odpowiednio silnego źródła energii. Jako opcja pojawiła się też możliwość ładowania prądem stałym. Cena tego dodatku wynosi 3000 zł i pozwalająca na ładowanie z mocą 50 kW.
Na uwagę zasługuje niezbyt sztywne, dobrze zestawione zawieszenie Zoe, dzięki któremu samochód prowadzi się pewnie i przewidywalnie. Ilość miejsca wewnątrz odpowiada konkurentom z segmentu B, a dzięki większej wysokości nadwozia, podwyższona podłoga nie redukuje przestrzeni na głową. Bagażnik wielkości 338 l okazuje się być dość pojemny.
Cena od
Bateria
Zasięg
Ładowanie AC
137557 zł
55,0 kWh
225 – 490 km
Typ 2
Cena i dostępność
Cena od [1]
137557 zł
Dostępność
W produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT
Zasięg
Zasięg rzeczywisty
225 – 490 km
Miasto – pogoda chłodna
320 km
Trasa – pogoda chłodna
225 km
Średnio – pogoda chłodna
270 km
Miasto – pogoda ciepła
490 km
Trasa – pogoda ciepła
290 km
Średnio – pogoda ciepła
370 km
Zasięg NEDC
395 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC
13,2 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.
Osiągi
Przyspieszenie (0-100 km/h)
11,4 sec
Prędkość maksymalna
135 km/h
Zasięg elektryczny
320 km
Moc łączna
80 kW (109 HP)
Moment obrotowy
225 Nm
Oś napędu
Przednia
Bateria i ładowanie
Pojemność baterii
55,0 kWh
Gniazdo ładowania AC
Typ 2
Położenie gniazda ładowania AC
Przód, po środku
Maksymlna moc ładowania AC
22 kW AC
Szybkość ładowania AC
110 km/h
Gniazdo ładowania DC
CCS
Położenie gniazda ładowania DC
Przód, po środku
Maksymalna moc ładowania DC
46 kW DC
Szybkość ładownia DC
240 km/h
Ładowanie AC w domu
Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.
Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)
230V / 1x10A
2,3 kW
26h45m
12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW
16h45m
19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)
230V / 1x32A
7,4 kW
8h30m
38 km/h
3-fazy 16A (11 kW)
400V / 3x16A
11 kW
5h45m
56 km/h
3-fazy 32A (22 kW)
400V / 3x32A
22 kW †
3 hours
100 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu
Ładowanie DC w podróży
Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu
Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria
Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.
Nowa odsłona Hyundaya IONIQ innowacyjnym wyglądem dorównuje zastosowanym w nim rozwiązaniom technicznym. Możliwe, żę stylistyka IONIQ 5 podzieli rynek na entuzjastów i krytyków. Pewne jest jednak, że wyglądem jeszcze przez…
Volvo C40 to niewielki SUV z dachem ściętym w stylu coupe. Multimedia oparte są na systemie Android, co oznacza, że można je zintegrować z kontem Google. Dzięki temu możemy korzystać…
ID.5 to stylowe coupe ze znaną z innych modeli elektycznych Volkswagena technologią, które gabarytami nawiązuje do kompaktowego Tiguana i dostarcza dużej frajdy z jazdy. W standardowej wersji Pro oferuje napęd…
Kia Soul to jeden z najbardziej ekonomicznych, małych aut elektrycznych na rynku. Trudny do sklasyfikowania, przypomina skrzyżowanie SUV-a i hatchbacka. Oferuje przyzwoity zasięg, który pozwala zapuścić się w dalszą podróż.…
Volkswagen ID.3 to w pełni elektryczny kompaktowy hatchback niemieckiego koncernu. Z baterią o pojemności użytkowej 45kWh i zużyciem energii na poziomie 11-23 kWh/100 km ID.3 jest jednym z bardziej oszczędnych…
Elektryczna Kia EV6 posiada wymiary niewielkiego SUVa lub crossovera. Oferuje odważny, nowoczesny design, który zapewne podzieli rynek na zdecydowanych sympatyków i zagorzałych krytyków. Jego przestronne i dobrze wyposażone wnętrze oraz…
Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…