Peugeot e-208

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Peugeot e-208 jest małym lecz zaawansowanym technicznie samochodem elektrycznym o energicznym i młodzieżowym charakterze. Do dobrych wiadomości można zaliczyć bardzo konkurencyjną cenę, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu aut elektrycznych w Polsce.

Peugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GT 26Peugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GT

Podczas gdy rywale, tacy jak Renault, Nissan i VW, produkują samochody elektryczne na specjalnie zaprojektowanych platformach, o celowo odmiennej stylistyce Peugeot przekonuje, że napęd elektryczny jest czymś normalnym. Zamiast rewolucji stanowi on kolejny etap rozwoju. Stąd też wygląd, charakter i sposób prowadzenia e-208 bardzo przypomina spalinowe wersje tego auta.

Możliwe, że francuski producent ma rację, na znajomym wyglądzie budując zaufanie do nowości. Mała, charakterystyczna dla marki kierownica Peugeot pozwoli na pewną jazdę zarówno w mieście jak i poza nim. Auto jest przyjemne w prowadzeniu i wystarczająco żwawe. Podstawowe parametry regeneracji siły hamowania wydają się być naturalne ale można je zmodyfikować przesuwając dźwignię zmiany biegów w tryb B.

Więcej powodów do pochwał niż sposób prowadzenia dostarcza agresywny wygląd e-208. Wnętrze wykonane jest z eleganckiej mieszanki kontrastujących materiałów i kolorów, które dają wrażenie nowoczesności i świeżości, ale nie są nazbyt krzykliwe. 7-calowy, wyposażony w Apple CarPlay, Android Auto i Mirrorlink ekran dotykowy dostępny jest w standardzie. Za dodatkową dopłatą otrzymać można jego 10-calowa wersję z nawigacją TomTom i aktualizacjami ruchu na żywo.

Służące do ładowania gniazda CCS i typ 2 znajduje się z tyłu nadwozia. Domowy wallbox o mocy 7 kW napełni baterię e-208 w ciągu 5 lub 8 ośmiu godzin, w zależności od tego czy wybierzemy standardową czy opcjonalną, mocniejszą ładowarkę pokładową. Ekspresowa, publiczna stacja DC o mocy 100 kW pozwoli w czasie poniżej 30 minut uzupełnić energię w trasie. Przenośna ładowarka pozwalająca na napełnienie baterii z domowego gniazda naściennego dostępna jest za dodatkową opłatą. Brak także wewnątrz dedykowanego miejsca na przechowywanie kabli.

Przybliżona cenaBateriaZasięg Ładowanie AC
124900 zł50,0 kWh295 km Typ 2

Cena i dostępność

Przybliżona cena [1] 124900 zł
DostępnośćW produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty

Miasto – pogoda chłodna 290 km
Trasa – pogoda chłodna 210 km
Średnio – pogoda chłodna 250 km
Miasto – pogoda ciepła450 km
Trasa – pogoda ciepła270 km
Średnio – pogoda ciepła345 km
Zasięg NEDC450 km
Zasięg WLTP340 km
Zużycie energii NEDC10,6 kWh/100km
Zużycie energii WLTP14 kWh/100km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h)8,1 sec
Prędkość maksymalna150 km/h
Zasięg elektryczny295 km
Moc łączna100 kW (136 HP)
Moment obrotowy260 Nm
Oś napęduPrzednia

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii50,0 kWh
Gniazdo ładowania ACTyp 2
Położenie gniazda ładowania ACStrona lewa z tyłu
Maksymlna moc ładowania AC7,4 kW AC
Szybkość ładowania AC39 km/h
Gniazdo ładowania DCCCS
Położenie gniazda ładowania DCStrona lewa z tyłu
Maksymalna moc ładowania DC100 kW DC
Szybkość ładownia DC440 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)

Podstawowa ładowarka pokładowa

Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW24h30m12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A3,7 kW15h15m19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A7,4 kW7h45m38 km/h
3-fazy 16A (11 kW) 230V / 1x16A3,7 kW †15h15m19 km/h
3-fazy 32A (22 kW) 230V / 1x32A7,4 kW †7h45m38 km/h

Opcjonalna ładowarka pokładowa

Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW24h30m12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A3,7 kW15h15m19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A7,4 kW7h45m38 km/h
3-fazy 16A (11 kW) 400V / 3x16A11 kW5h15m56 km/h
3-fazy 32A (22 kW) 400V / 3x16A11 kW †5h15m56 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS

Wtyczka i Gniazdo CCS (Combined Charging System)
Punkt ładowaniaMoc maksymalnaCzasSzybkość ładowania
50 kW DC50 kW53 min230 km/h
100 kW DC100 kW28 min440 km/h
150 kW DC100 kW †28 min440 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość4055 mm
Szerokość1745 mm
Wysokość1430 mm
Pojemność bagażnika265 L
Ładunek maksymalny1106 L
Masa własna1455 kg

Różne

Liczba miejsc5
Liczba miejsc z Isofix2
Promień skrętu10,4 m
Typ nadwoziaHatchback
SegmentB – Small
Relingi dachoweBrak

Źródło: EV-Database – Peugeot e-208

Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria

Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.

  • Kabel ładowania samochodów elektrycznych Typ 2 na Typ 2 22kW 5m 10m

    Kabel ładowania aut elektrycznych Typ 2 na Typ 2 do 11kW 5m

    399,00 
    Dodaj do koszyka
  • Mobilny Wallbox Milivolt Zencar EVM29091 11kW Typ 2 sila 16A 5 pin

    Przenośna ładowarka Zencar wallbox 11kW typ 2 na gniazdo siłowe 16A 5-pin

    1 299,00 1 318,00 
    Wybierz opcje
  • Mobilny Wallbox Milivolt Zencar EVM29071 Typ 2 Schuko

    Przenośna 1-fazowa ładowarka samochodów Zencar zasilana z gniazdka 230V Schuko

    799,00 
    Wybierz opcje
  • Kabel ładowania samochodów elektrycznych Typ 2 na Typ 2 22kW 5m 10m

    Kabel ładowania aut elektrycznych Typ 2 na Typ 2 do 22kW 5m

    589,00 
    Czytaj dalej

Informacje na temat samochodów elektrycznych

Hyundai IONIQ5 2021 01@2x

Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD

Nowa odsłona Hyundaya IONIQ innowacyjnym wyglądem dorównuje zastosowanym w nim rozwiązaniom technicznym. Możliwe, żę stylistyka IONIQ 5 podzieli rynek na entuzjastów i krytyków. Pewne jest jednak, że wyglądem jeszcze przez…
Volvo C40 Recharge 01@2x 2

Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric

Volvo C40 to niewielki SUV z dachem ściętym w stylu coupe. Multimedia oparte są na systemie Android, co oznacza, że można je zintegrować z kontem Google. Dzięki temu możemy korzystać…
Volkswagen ID5 01@2x 1

Volkswagen ID.5 Pro

ID.5 to stylowe coupe ze znaną z innych modeli elektycznych Volkswagena technologią, które gabarytami nawiązuje do kompaktowego Tiguana i dostarcza dużej frajdy z jazdy. W standardowej wersji Pro oferuje napęd…
Kia e Soul 01@2x

Kia e-Soul 64 kWh

Kia Soul to jeden z najbardziej ekonomicznych, małych aut elektrycznych na rynku. Trudny do sklasyfikowania, przypomina skrzyżowanie SUV-a i hatchbacka. Oferuje przyzwoity zasięg, który pozwala zapuścić się w dalszą podróż.…
Volkswagen ID3 01@2x 5

Volkswagen ID.3 Pure Performance

Volkswagen ID.3 to w pełni elektryczny kompaktowy hatchback niemieckiego koncernu. Z baterią o pojemności użytkowej 45kWh i zużyciem energii na poziomie 11-23 kWh/100 km ID.3 jest jednym z bardziej oszczędnych…
Kia EV6 2021 01@2x

Kia EV6 Long Range 2WD

Elektryczna Kia EV6 posiada wymiary niewielkiego SUVa lub crossovera. Oferuje odważny, nowoczesny design, który zapewne podzieli rynek na zdecydowanych sympatyków i zagorzałych krytyków. Jego przestronne i dobrze wyposażone wnętrze oraz…
Renault Megane ETech 01@2x 1

Renault Megane E-Tech EV60 130hp

Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Mercedes EQE 01@2x

Mercedes EQE 350

Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…