Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza tym prawie nie różni się od zwykłego modelu.
Zmieniona konfiguracja zawieszenia tego modelu niewiele zmieniła w ogólnym sposobie prowadzenia samochodu. Styl jazdy jest bardzo podobny do standardowego modelu. Leaf posiada odpowiednio wyważony układ układ kierowniczy. Moc dostępna jest natychmiast po naciśnięciu pedału przyspieszania, jak w innych samochodach elektrycznych.
Leaf e+ jest nadal cichy, wyrafinowany i wygodny w mieście. Oferuje wiele systemów wspierających prowadzenie, a jego zawieszenie jest nieco sztywne, gdyż musi poradzić sobie z ciężarem akumulatorów. Nadal posiada też system e-Pedal, który zwiększa on opór silnika elektrycznego i umożliwia jazdę bez konieczności naciskania hamulca, z wyjątkiem nagłych wypadków.
Jako opcja dostępny jest również pakiet wspomagania kierowcy ProPilot. W jego skład wchodzą adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu i asystent jazdy w korku, które mogą kontrolować samochód przy niskich prędkościach w ruchu ulicznym.
Cena od
Bateria
Zasięg
Ładowanie AC
192210 zł
62,0 kWh
230 – 485 km
Typ 2
Cena i dostępność
Cena od [1]
192210 zł
Dostępność
W produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT
Zasięg
Zasięg rzeczywisty
230 – 485 km
Miasto – pogoda chłodna
325 km
Trasa – pogoda chłodna
230 km
Średnio – pogoda chłodna
275 km
Miasto – pogoda ciepła
485 km
Trasa – pogoda ciepła
300 km
Średnio – pogoda ciepła
375 km
Zasięg NEDC
385 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC
14,5 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.
Osiągi
Przyspieszenie (0-100 km/h)
7,3 sec
Prędkość maksymalna
157 km/h
Zasięg elektryczny
330 km
Moc łączna
160 kW (218 HP)
Moment obrotowy
340 Nm
Oś napędu
Przednia
Bateria i ładowanie
Pojemność baterii
62,0 kWh
Gniazdo ładowania AC
Typ 2
Położenie gniazda ładowania AC
Przód, po środku
Maksymlna moc ładowania AC
6,6 kW AC
Szybkość ładowania AC
33 km/h
Gniazdo ładowania DC
CHAdeMO
Położenie gniazda ładowania DC
Przód, po środku
Maksymalna moc ładowania DC
100 kW DC
Szybkość ładownia DC
390 km/h
Ładowanie AC w domu
Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.
Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)
230V / 1x10A
2,3 kW
28h45m
11 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW
18 hours
18 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)
230V / 1x29A
6,6 kW †
10 hours
33 km/h
3-fazy 16A (11 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW †
18 hours
18 km/h
3-fazy 32A (22 kW)
230V / 1x29A
6,6 kW †
10 hours
33 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu
Ładowanie DC w podróży
Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.
Gniazdo ładowania DC: CHAdeMO
Punkt ładowania
Moc maksymalna
Czas
Szybkość ładowania
50 kW DC
50 kW
62 min
220 km/h
100 kW DC
100 kW
35 min
390 km/h
150 kW DC
100 kW
35 min
390 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu
Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria
Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.
Nowa odsłona Hyundaya IONIQ innowacyjnym wyglądem dorównuje zastosowanym w nim rozwiązaniom technicznym. Możliwe, żę stylistyka IONIQ 5 podzieli rynek na entuzjastów i krytyków. Pewne jest jednak, że wyglądem jeszcze przez…
Volvo C40 to niewielki SUV z dachem ściętym w stylu coupe. Multimedia oparte są na systemie Android, co oznacza, że można je zintegrować z kontem Google. Dzięki temu możemy korzystać…
ID.5 to stylowe coupe ze znaną z innych modeli elektycznych Volkswagena technologią, które gabarytami nawiązuje do kompaktowego Tiguana i dostarcza dużej frajdy z jazdy. W standardowej wersji Pro oferuje napęd…
Kia Soul to jeden z najbardziej ekonomicznych, małych aut elektrycznych na rynku. Trudny do sklasyfikowania, przypomina skrzyżowanie SUV-a i hatchbacka. Oferuje przyzwoity zasięg, który pozwala zapuścić się w dalszą podróż.…
Volkswagen ID.3 to w pełni elektryczny kompaktowy hatchback niemieckiego koncernu. Z baterią o pojemności użytkowej 45kWh i zużyciem energii na poziomie 11-23 kWh/100 km ID.3 jest jednym z bardziej oszczędnych…
Elektryczna Kia EV6 posiada wymiary niewielkiego SUVa lub crossovera. Oferuje odważny, nowoczesny design, który zapewne podzieli rynek na zdecydowanych sympatyków i zagorzałych krytyków. Jego przestronne i dobrze wyposażone wnętrze oraz…
Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…