Nissan Leaf zachwyca niemal w każdym obszarze. Jest łatwy w prowadzeniu, wygodny i ma przyzwoity zasięg, który sprawi, że spodoba się szerszej grupie kupujących. Jego właściciel otrzyma do dyspozycji imponującą ilość technologii i wystarczająco dużo miejsca dla całej rodziny.
Pierwszy Nissan Leaf był pionierem samochodów elektrycznych. Druga generacja zyskała większy zasięg, lepszą cenę i nowe technologie zaprojektowane, aby pomóc w pełni wykorzystać elektryczny układ napędowy. To czyni go samochodem elektrycznym, który można poważnie uznać za swój jedyny samochód.
Do tego Leaf jest cichy, wyrafinowany i wygodny w mieście. Oferuje wiele systemów wspierających prowadzenie, a jego zawieszenie jest nieco sztywne, gdyż musi poradzić sobie z ciężarem akumulatorów. Wartym wzmianki jest system e-Pedal. Zwiększa on opór silnika elektrycznego i umożliwia jazdę bez konieczności naciskania hamulca, z wyjątkiem nagłych wypadków. Opanowanie jego obsługi umożliwi znaczne zwiększenie zasięgu elektrycznego.
Jako opcja dostępny jest również pakiet wspomagania kierowcy ProPilot. W jego skład wchodzą adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu i asystent jazdy w korku, które mogą kontrolować samochód przy niskich prędkościach w ruchu ulicznym.
Cena od
Bateria
Zasięg
Ładowanie AC
158240 zł
40,0 kWh
155 – 325 km
Typ 2
Cena i dostępność
Cena od [1]
158240 zł
Dostępność
W produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT
Zasięg
Zasięg rzeczywisty
155 – 325 km
Miasto – pogoda chłodna
215 km
Trasa – pogoda chłodna
155 km
Średnio – pogoda chłodna
185 km
Miasto – pogoda ciepła
325 km
Trasa – pogoda ciepła
200 km
Średnio – pogoda ciepła
250 km
Zasięg NEDC
350 km
Zasięg WLTP
270 km
Zużycie energii NEDC
10,3 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
13,3 kWh/100km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.
Osiągi
Przyspieszenie (0-100 km/h)
7,9 sec
Prędkość maksymalna
144 km/h
Zasięg elektryczny
220 km
Moc łączna
110 kW (150 HP)
Moment obrotowy
320 Nm
Oś napędu
Przednia
Bateria i ładowanie
Pojemność baterii
40,0 kWh
Gniazdo ładowania AC
Typ 2
Położenie gniazda ładowania AC
Przód, po środku
Maksymlna moc ładowania AC
3,6 kW AC
Szybkość ładowania AC
19 km/h
Gniazdo ładowania DC
CHAdeMO
Położenie gniazda ładowania DC
Przód, po środku
Maksymalna moc ładowania DC
46 kW DC
Szybkość ładownia DC
230 km/h
Ładowanie AC w domu
Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.
Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)
Podstawowa ładowarka pokładowa
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)
230V / 1x10A
2,3 kW
18h30m
12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3,6 kW †
11h30m
19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)
230V / 1x16A
3,6 kW †
11h45m
19 km/h
3-fazy 16A (11 kW)
230V / 1x16A
3,6 kW †
11h45m
19 km/h
3-fazy 32A (22 kW)
230V / 1x16A
3,6 kW †
11h45m
19 km/h
Opcjonalna ładowarka pokładowa
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)
230V / 1x10A
2,3 kW
18h30m
12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW
11h30m
19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)
230V / 1x29A
6,6 kW †
6h30m
34 km/h
3-fazy 16A (11 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW †
11h30m
19 km/h
3-fazy 32A (22 kW)
230V / 1x29A
6,6 kW †
6h30m
34 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu
Ładowanie DC w podróży
Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.
Gniazdo ładowania DC: CHAdeMO
Punkt ładowania
Moc maksymalna
Czas
Szybkość ładowania
50 kW DC
46 kW †
40 min
230 km/h
100 kW DC
46 kW †
40 min
230 km/h
150 kW DC
46 kW †
40 min
230 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu
Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria
Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.
Nowa odsłona Hyundaya IONIQ innowacyjnym wyglądem dorównuje zastosowanym w nim rozwiązaniom technicznym. Możliwe, żę stylistyka IONIQ 5 podzieli rynek na entuzjastów i krytyków. Pewne jest jednak, że wyglądem jeszcze przez…
Volvo C40 to niewielki SUV z dachem ściętym w stylu coupe. Multimedia oparte są na systemie Android, co oznacza, że można je zintegrować z kontem Google. Dzięki temu możemy korzystać…
ID.5 to stylowe coupe ze znaną z innych modeli elektycznych Volkswagena technologią, które gabarytami nawiązuje do kompaktowego Tiguana i dostarcza dużej frajdy z jazdy. W standardowej wersji Pro oferuje napęd…
Kia Soul to jeden z najbardziej ekonomicznych, małych aut elektrycznych na rynku. Trudny do sklasyfikowania, przypomina skrzyżowanie SUV-a i hatchbacka. Oferuje przyzwoity zasięg, który pozwala zapuścić się w dalszą podróż.…
Volkswagen ID.3 to w pełni elektryczny kompaktowy hatchback niemieckiego koncernu. Z baterią o pojemności użytkowej 45kWh i zużyciem energii na poziomie 11-23 kWh/100 km ID.3 jest jednym z bardziej oszczędnych…
Elektryczna Kia EV6 posiada wymiary niewielkiego SUVa lub crossovera. Oferuje odważny, nowoczesny design, który zapewne podzieli rynek na zdecydowanych sympatyków i zagorzałych krytyków. Jego przestronne i dobrze wyposażone wnętrze oraz…
Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…