EV6 to pierwszy, zaprojektowany od podstaw jako auto elektryczne samochód w ofercie Kia. Posiada on wymiary niewielkiego SUVa, crossovera lub hatchbacka. Oferuje odważny, nowoczesny design, który zapewne podzieli rynek na zagorzałych sympatyków i zdecydowanych krytyków. Jego dobrze wyposażone i przestronne wnętrze oraz wysokie parametry jezdne zapewnią doskonały komfort podróży. Dodatkowym atutem będzie zapewne możliwość superszybkiego naładowania baterii. Dzięki temu tym wszystkim walorom stanowi on świetne, rodzinne auto elektryczne.
Przybliżona cena
Bateria
Zasięg
Ładowanie AC
210,000 zł
58.0 kWh
305 km
Typ 2
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT
Zasięg
Zasięg rzeczywisty
215 km – 445 km
Miasto – pogoda chłodna
300 km
Trasa – pogoda chłodna
215 km
Średnio – pogoda chłodna
255 km
Miasto – pogoda ciepła
445 km
Trasa – pogoda ciepła
280 km
Średnio – pogoda ciepła
350 km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych.
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.
Osiągi
Przyspieszenie 0-100km/h
8.5 s
Prędkość maksymalna
185 km/h
Zasięg
305 km
Moc łączna
125 kW (170 PS)
Moment obrotowy
350 Nm
Oś napędu
Tylna
Bateria i ładowanie
Pojemność baterii
58.0 kWh
Pojemność użytkowa baterii
54.0 kWh
Złącze ładowania AC
Typ 2
Lokalizacja złącza ładowania AC
Prawa strona – Tył
Moc ładowania AC
11 kW
Czas ładowania AC
6h
Szybkość ładowania AC
53 km/h
Złącze ładowania DC
CCS
Lokalizacja złącza ładowania DC
Prawa strona – Tył
Maksymalna moc ładowania DC
175 kW DC
Czas ładowania DC
17 min
Szybkość ładowania DC
750 km/h
Ładowanie AC
Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.
Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)
Podstawowa ładowarka pokładowa
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Gniazdko naścienne (2.3 kW)
230V / 1x10A
2.3 kW
27h45m
11 km/h
1-fazowe 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3.7 kW
17h15m
18 km/h
1-fazowe 32A (7.4 kW)
230V / 1x32A
7.4 kW
8h45m
35 km/h
3-fazowe 16A (11 kW)
400V / 3x16A
11 kW
6h
51 km/h
3-fazowe 32A (22 kW)
400V / 3x16A
11 kW †
6h
51 km/h
Ładowanie DC
Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.
Gniazdo ładowania DC: CCS
Punkt ładowania
Moc maksymalna
Czas
Szybkość ładowania
CCS (50 kW DC)
50 kW
48 min
260 km/h
CCS (100 kW DC)
100 kW
27 min
470 km/h
CCS (150 kW DC)
150 kW
20 min
640 km/h
CCS (175 kW DC)
175 kW
17 min
750 km/h
CCS (350 kW DC)
175 kW †
17 min
750 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu
Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria
Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.
Nowa odsłona Hyundaya IONIQ innowacyjnym wyglądem dorównuje zastosowanym w nim rozwiązaniom technicznym. Możliwe, żę stylistyka IONIQ 5 podzieli rynek na entuzjastów i krytyków. Pewne jest jednak, że wyglądem jeszcze przez…
Volvo C40 to niewielki SUV z dachem ściętym w stylu coupe. Multimedia oparte są na systemie Android, co oznacza, że można je zintegrować z kontem Google. Dzięki temu możemy korzystać…
ID.5 to stylowe coupe ze znaną z innych modeli elektycznych Volkswagena technologią, które gabarytami nawiązuje do kompaktowego Tiguana i dostarcza dużej frajdy z jazdy. W standardowej wersji Pro oferuje napęd…
Kia Soul to jeden z najbardziej ekonomicznych, małych aut elektrycznych na rynku. Trudny do sklasyfikowania, przypomina skrzyżowanie SUV-a i hatchbacka. Oferuje przyzwoity zasięg, który pozwala zapuścić się w dalszą podróż.…
Volkswagen ID.3 to w pełni elektryczny kompaktowy hatchback niemieckiego koncernu. Z baterią o pojemności użytkowej 45kWh i zużyciem energii na poziomie 11-23 kWh/100 km ID.3 jest jednym z bardziej oszczędnych…
Elektryczna Kia EV6 posiada wymiary niewielkiego SUVa lub crossovera. Oferuje odważny, nowoczesny design, który zapewne podzieli rynek na zdecydowanych sympatyków i zagorzałych krytyków. Jego przestronne i dobrze wyposażone wnętrze oraz…
Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…