EV6 to pierwszy, zaprojektowany od podstaw jako auto elektryczne pojazd w ofercie Kia. Posiada on wygląd i wymiary niewielkiego SUVa, crossovera lub hatchbacka. Oferuje odważny, nowoczesny design, który zapewne podzieli rynek na zagorzałych sympatyków i zdecydowanych krytyków. Jego dobrze wyposażone i przestronne wnętrze oraz wysokie parametry jezdne zapewnią doskonały komfort podróży. Dodatkowym atutem będzie zapewne możliwość superszybkiego naładowania baterii. Dzięki temu tym wszystkim walorom stanowi on świetne, rodzinne auto elektryczne.
Przybliżona cena
Bateria
Zasięg
Ładowanie AC
310,000 zł
77.4 kWh
360 km
Typ 2
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT
Zasięg
Zasięg rzeczywisty
260 km – 525 km
Miasto – pogoda chłodna
360 km
Trasa – pogoda chłodna
260 km
Średnio – pogoda chłodna
310 km
Miasto – pogoda ciepła
525 km
Trasa – pogoda ciepła
330 km
Średnio – pogoda ciepła
410 km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych.
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.
Osiągi
Przyspieszenie 0-100km/h
3.5 s
Prędkość maksymalna
260 km/h
Zasięg
360 km
Moc łączna
430 kW (585 PS)
Moment obrotowy
740 Nm
Oś napędu
AWD
Bateria i ładowanie
Pojemność baterii
77.4 kWh
Pojemność użytkowa baterii
72.5 kWh
Złącze ładowania AC
Typ 2
Lokalizacja złącza ładowania AC
Prawa strona – Tył
Moc ładowania AC
11 kW
Czas ładowania AC
7h45m
Szybkość ładowania AC
46 km/h
Złącze ładowania DC
CCS
Lokalizacja złącza ładowania DC
Prawa strona – Tył
Maksymalna moc ładowania DC
233 kW DC
Czas ładowania DC
16 min
Szybkość ładowania DC
940 km/h
Ładowanie AC
Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.
Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)
Podstawowa ładowarka pokładowa
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Gniazdko naścienne (2.3 kW)
230V / 1x10A
2.3 kW
37h15m
10 km/h
1-fazowe 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3.7 kW
23h15m
15 km/h
1-fazowe 32A (7.4 kW)
230V / 1x32A
7.4 kW
11h45m
31 km/h
3-fazowe 16A (11 kW)
400V / 3x16A
11 kW
7h45m
46 km/h
3-fazowe 32A (22 kW)
400V / 3x16A
11 kW †
7h45m
46 km/h
Ładowanie DC
Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.
Gniazdo ładowania DC: CCS
Punkt ładowania
Moc maksymalna
Czas
Szybkość ładowania
CCS (50 kW DC)
50 kW
64 min
230 km/h
CCS (175 kW DC)
175 kW
20 min
750 km/h
CCS (350 kW DC)
233 kW †
16 min
940 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu
Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria
Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.
Nowa odsłona Hyundaya IONIQ innowacyjnym wyglądem dorównuje zastosowanym w nim rozwiązaniom technicznym. Możliwe, żę stylistyka IONIQ 5 podzieli rynek na entuzjastów i krytyków. Pewne jest jednak, że wyglądem jeszcze przez…
Volvo C40 to niewielki SUV z dachem ściętym w stylu coupe. Multimedia oparte są na systemie Android, co oznacza, że można je zintegrować z kontem Google. Dzięki temu możemy korzystać…
ID.5 to stylowe coupe ze znaną z innych modeli elektycznych Volkswagena technologią, które gabarytami nawiązuje do kompaktowego Tiguana i dostarcza dużej frajdy z jazdy. W standardowej wersji Pro oferuje napęd…
Kia Soul to jeden z najbardziej ekonomicznych, małych aut elektrycznych na rynku. Trudny do sklasyfikowania, przypomina skrzyżowanie SUV-a i hatchbacka. Oferuje przyzwoity zasięg, który pozwala zapuścić się w dalszą podróż.…
Volkswagen ID.3 to w pełni elektryczny kompaktowy hatchback niemieckiego koncernu. Z baterią o pojemności użytkowej 45kWh i zużyciem energii na poziomie 11-23 kWh/100 km ID.3 jest jednym z bardziej oszczędnych…
Elektryczna Kia EV6 posiada wymiary niewielkiego SUVa lub crossovera. Oferuje odważny, nowoczesny design, który zapewne podzieli rynek na zdecydowanych sympatyków i zagorzałych krytyków. Jego przestronne i dobrze wyposażone wnętrze oraz…
Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…