BMW i3 łączy niesamowitą wydajność z jakością i większe poczucie indywidualności niż rywale. Dzięki imponującemu wyczynowi projektantów BMW, i3s zapewnia jeszcze lepsze niż i3 osiągi bez zmniejszania zasięgu. Poprawiają się w nim też zawieszenie i sposób prowadzenia.
Podobnie jak wariant standardowy, i3s jest dostępny jako model w pełni elektryczny i hybryda z przedłużaczem zasięgu. Oprócz mocniejszego silnika ma on inną konfigurację podwozia. Silnik i3s dostarcza 181 zamiast 168 koni mechanicznych mocy i 270 Nm momentu obrotowego zamiast 250 Nm w zwykłej wersji. Przekłada się to na wzrost prędkości maksymalnej o około 10 km/h i skrócenie czasu potrzebnego do osiągnięcia 100 km/h o 0,4 sekundy.
Wnętrze BMW w wersji s pozostaje minimalistyczne. Podwójne ekrany TFT, wraz z charakterystycznymi materiałami i kształtami, nadają całości wyjątkowy charakter.
Wspólnym mianownikiem wszystkich modeli „i” jest wykorzystanie zaawansowanych metod konstrukcyjnych oraz włókna węglowego, aby do minimum ograniczyć wagę. Wszystkie mają również unikalną stylistykę, co w przypadku i3 oznacza unikalne nadwozie typu hatchback, z drzwiami tylnymi otwieranymi w kierunku przeciwnym do kierunku jazdy.
Cena od
Bateria
Zasięg
Ładowanie AC
178880 zł
42,2 kWh
160 – 355 km
Typ 2
Cena i dostępność
Cena od [1]
178880 zł
Dostępność
W produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT
Zasięg
Zasięg rzeczywisty
160 – 355 km
Miasto – pogoda chłodna
230 km
Trasa – pogoda chłodna
160 km
Średnio – pogoda chłodna
195 km
Miasto – pogoda ciepła
355 km
Trasa – pogoda ciepła
205 km
Średnio – pogoda ciepła
265 km
Zasięg NEDC
345 km
Zasięg WLTP
285 km
Zużycie energii NEDC
11 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
13,3 kWh/100km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.
Osiągi
Przyspieszenie (0-100 km/h)
6,9 sec
Prędkość maksymalna
160 km/h
Zasięg elektryczny
230 km
Moc łączna
135 kW (184 HP)
Moment obrotowy
270 Nm
Oś napędu
Tylna
Bateria i ładowanie
Pojemność baterii
42,2 kWh
Gniazdo ładowania AC
Typ 2
Położenie gniazda ładowania AC
Strona prawa z tyłu
Maksymlna moc ładowania AC
11 kW AC
Szybkość ładowania AC
57 km/h
Gniazdo ładowania DC
CCS
Położenie gniazda ładowania DC
Strona prawa z tyłu
Maksymalna moc ładowania DC
49 kW DC
Szybkość ładownia DC
260 km/h
Ładowanie AC w domu
Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.
Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)
230V / 1x10A
2,3 kW
19h30m
12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW
12h15m
19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)
230V / 1x32A
7,4 kW
6h15m
37 km/h
3-fazy 16A (11 kW)
400V / 3x16A
11 kW
4h15m
54 km/h
3-fazy 32A (22 kW)
400V / 3x16A
11 kW †
4h15m
54 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu
Ładowanie DC w podróży
Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu
Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria
Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.
Nowa odsłona Hyundaya IONIQ innowacyjnym wyglądem dorównuje zastosowanym w nim rozwiązaniom technicznym. Możliwe, żę stylistyka IONIQ 5 podzieli rynek na entuzjastów i krytyków. Pewne jest jednak, że wyglądem jeszcze przez…
Volvo C40 to niewielki SUV z dachem ściętym w stylu coupe. Multimedia oparte są na systemie Android, co oznacza, że można je zintegrować z kontem Google. Dzięki temu możemy korzystać…
ID.5 to stylowe coupe ze znaną z innych modeli elektycznych Volkswagena technologią, które gabarytami nawiązuje do kompaktowego Tiguana i dostarcza dużej frajdy z jazdy. W standardowej wersji Pro oferuje napęd…
Kia Soul to jeden z najbardziej ekonomicznych, małych aut elektrycznych na rynku. Trudny do sklasyfikowania, przypomina skrzyżowanie SUV-a i hatchbacka. Oferuje przyzwoity zasięg, który pozwala zapuścić się w dalszą podróż.…
Volkswagen ID.3 to w pełni elektryczny kompaktowy hatchback niemieckiego koncernu. Z baterią o pojemności użytkowej 45kWh i zużyciem energii na poziomie 11-23 kWh/100 km ID.3 jest jednym z bardziej oszczędnych…
Elektryczna Kia EV6 posiada wymiary niewielkiego SUVa lub crossovera. Oferuje odważny, nowoczesny design, który zapewne podzieli rynek na zdecydowanych sympatyków i zagorzałych krytyków. Jego przestronne i dobrze wyposażone wnętrze oraz…
Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…