Audi e-tron 55 quattro

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej praktyczny niż odpowiednik Q5.

Audi e-tron 55 quattroStacja ładowania samochodów elektrycznych z gniazdem typu 2

Zbudowany na zmodyfikowanej wersji platformy MLB stosowanej w gamie SUV-ów Audi e-tron 55 quattro, rywalizuje z Teslą model X oraz Jaguarem I-Pace. Konfiguracja układu napędowego składa się z silnika przedni o mocy 168 KM i tylnego o mocy 188 KM, połączonych z akumulatorem o pojemności 95 kWh. Całkowita moc wyjściowa systemu napędowego wynosi 302 KM, choć dzięki funkcji overboost, przez 8 sekund może osiągnąć wartość 408 KM.

Auto jest w stanie przyjąć 150 kW mocy po podłączeniu do ładowarki DC przez złącze CCS. Oznacza to, że ​​ładowanie z poziomu 10% do 80% pojemności baterii zajmuje mniej niż pół godziny. Trudno jednak obecnie o ładowarki o tak potężnej mocy.

Podczas gdy elektryczny układ napędowy jest w Audi rewolucją, stylistyka pozostaje bez większych zmian, zarówno na zewnątrz ja i w środku. W desce rozdzielczej dominują trzy wyświetlacze – dwa ekrany dotykowe na desce rozdzielczej i kolejny przed kierowcą. System nawigacyjny podaje lokalizacje publicznych punktów ładowania i jeśli konieczne jest doładowanie, umożliwia odpowiednie zaplanowanie trasy.

Audi e-tron 55 quattro to duży i ciężki, ważący niemal 2,5 tony samochód. Ma to swoje dobre i złe strony. Jedną z największych zalet e-trona jest komfort. Standardowo wyposażony jest w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, dzięki któremu potrafi bez trudu przemieszczać się po trudnych nawierzchniach. Jest również wyjątkowo cichy, szczególnie z opcjonalnymi akustycznymi szybami bocznymi.

Cena odBateriaZasięg Ładowanie AC
347870 zł95,0 kWh265 – 525 kmTyp 2

Cena i dostępność

Cena od [1]347870 zł
DostępnośćW produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty265 – 525 km

Miasto – pogoda chłodna 370 km
Trasa – pogoda chłodna 265 km
Średnio – pogoda chłodna315 km
Miasto – pogoda ciepła525 km
Trasa – pogoda ciepła335 km
Średnio – pogoda ciepła415 km
Zasięg NEDC436 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC19,8 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h)5,7 sec
Prędkość maksymalna200 km/h
Zasięg elektryczny370 km
Moc łączna300 kW (408 HP)
Moment obrotowy664 Nm
Oś napęduAWD

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii95,0 kWh
Gniazdo ładowania ACTyp 2
Położenie gniazda ładowania ACStrona lewa z przodu
Maksymlna moc ładowania AC11 kW AC
Szybkość ładowania AC40 km/h
Gniazdo ładowania DCCCS
Położenie gniazda ładowania DCStrona lewa z przodu
Maksymalna moc ładowania DC155 kW DC
Szybkość ładownia DC590 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)

Podstawowa ładowarka pokładowa

Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW44h15m8 km/h
1-faza 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A3,7 kW27h30m13 km/h
1-faza 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A7,4 kW13h45m27 km/h
3-fazy 16A (11 kW) 400V / 3x16A11 kW9h15m40 km/h
3-fazy 32A (22 kW) 400V / 3x16A11 kW †9h15m40 km/h

Opcjonalna ładowarka pokładowa

Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW44h15m8 km/h
1-faza 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A3,7 kW27h30m13 km/h
1-faza 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A7,4 kW13h45m27 km/h
3-fazy 16A (11 kW) 400V / 3x16A11 kW9h15m40 km/h
3-fazy 32A (22 kW) 400V / 3x32A22 kW †4h45m78 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS (Combined Charging System)

Wtyczka i Gniazdo CCS (Combined Charging System)
Punkt ładowaniaMoc maksymalnaCzasSzybkość ładowania
50 kW DC50 kW76 min200 km/h
100 kW DC155 kW †26 min590 km/h
150 kW DC155 kW †26 min590 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość4901 mm
Szerokość1935 mm
Wysokość1616 mm
Pojemność bagażnika660 L
Ładunek maksymalny1725 L
Masa własna2490 kg

Różne

Liczba miejsc5
Liczba miejsc z Isofix2
Promień skrętu12,2 m
Typ nadwoziaSUV
SegmentJE – Executive
Relingi dachoweTak

Źródło: : EV-Database – Audi e-tron 55 quattro

Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria

Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.

  • Kabel ładowania samochodów elektrycznych Typ 2 na Typ 2 22kW 5m 10m

    Kabel ładowania aut elektrycznych Typ 2 na Typ 2 do 11kW 5m

    399,00 
    Dodaj do koszyka
  • Mobilny Wallbox Milivolt Zencar EVM29091 11kW Typ 2 sila 16A 5 pin

    Przenośna ładowarka Zencar wallbox 11kW typ 2 na gniazdo siłowe 16A 5-pin

    1 299,00 1 318,00 
    Wybierz opcje
  • Mobilny Wallbox Milivolt Zencar EVM29071 Typ 2 Schuko

    Przenośna 1-fazowa ładowarka samochodów Zencar zasilana z gniazdka 230V Schuko

    799,00 
    Wybierz opcje
  • Kabel ładowania samochodów elektrycznych Typ 2 na Typ 2 22kW 5m 10m

    Kabel ładowania aut elektrycznych Typ 2 na Typ 2 do 22kW 5m

    589,00 
    Czytaj dalej

Informacje na temat samochodów elektrycznych

Hyundai IONIQ5 2021 01@2x

Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD

Nowa odsłona Hyundaya IONIQ innowacyjnym wyglądem dorównuje zastosowanym w nim rozwiązaniom technicznym. Możliwe, żę stylistyka IONIQ 5 podzieli rynek na entuzjastów i krytyków. Pewne jest jednak, że wyglądem jeszcze przez…
Volvo C40 Recharge 01@2x 2

Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric

Volvo C40 to niewielki SUV z dachem ściętym w stylu coupe. Multimedia oparte są na systemie Android, co oznacza, że można je zintegrować z kontem Google. Dzięki temu możemy korzystać…
Volkswagen ID5 01@2x 1

Volkswagen ID.5 Pro

ID.5 to stylowe coupe ze znaną z innych modeli elektycznych Volkswagena technologią, które gabarytami nawiązuje do kompaktowego Tiguana i dostarcza dużej frajdy z jazdy. W standardowej wersji Pro oferuje napęd…
Kia e Soul 01@2x

Kia e-Soul 64 kWh

Kia Soul to jeden z najbardziej ekonomicznych, małych aut elektrycznych na rynku. Trudny do sklasyfikowania, przypomina skrzyżowanie SUV-a i hatchbacka. Oferuje przyzwoity zasięg, który pozwala zapuścić się w dalszą podróż.…
Volkswagen ID3 01@2x 5

Volkswagen ID.3 Pure Performance

Volkswagen ID.3 to w pełni elektryczny kompaktowy hatchback niemieckiego koncernu. Z baterią o pojemności użytkowej 45kWh i zużyciem energii na poziomie 11-23 kWh/100 km ID.3 jest jednym z bardziej oszczędnych…
Kia EV6 2021 01@2x

Kia EV6 Long Range 2WD

Elektryczna Kia EV6 posiada wymiary niewielkiego SUVa lub crossovera. Oferuje odważny, nowoczesny design, który zapewne podzieli rynek na zdecydowanych sympatyków i zagorzałych krytyków. Jego przestronne i dobrze wyposażone wnętrze oraz…
Renault Megane ETech 01@2x 1

Renault Megane E-Tech EV60 130hp

Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Mercedes EQE 01@2x

Mercedes EQE 350

Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…