Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej praktyczny niż odpowiednik Q5.
Zbudowany na zmodyfikowanej wersji platformy MLB stosowanej w gamie SUV-ów Audi e-tron 55 quattro, rywalizuje z Teslą model X oraz Jaguarem I-Pace. Konfiguracja układu napędowego składa się z silnika przedni o mocy 168 KM i tylnego o mocy 188 KM, połączonych z akumulatorem o pojemności 95 kWh. Całkowita moc wyjściowa systemu napędowego wynosi 302 KM, choć dzięki funkcji overboost, przez 8 sekund może osiągnąć wartość 408 KM.
Auto jest w stanie przyjąć 150 kW mocy po podłączeniu do ładowarki DC przez złącze CCS. Oznacza to, że ładowanie z poziomu 10% do 80% pojemności baterii zajmuje mniej niż pół godziny. Trudno jednak obecnie o ładowarki o tak potężnej mocy.
Podczas gdy elektryczny układ napędowy jest w Audi rewolucją, stylistyka pozostaje bez większych zmian, zarówno na zewnątrz ja i w środku. W desce rozdzielczej dominują trzy wyświetlacze – dwa ekrany dotykowe na desce rozdzielczej i kolejny przed kierowcą. System nawigacyjny podaje lokalizacje publicznych punktów ładowania i jeśli konieczne jest doładowanie, umożliwia odpowiednie zaplanowanie trasy.
Audi e-tron 55 quattro to duży i ciężki, ważący niemal 2,5 tony samochód. Ma to swoje dobre i złe strony. Jedną z największych zalet e-trona jest komfort. Standardowo wyposażony jest w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, dzięki któremu potrafi bez trudu przemieszczać się po trudnych nawierzchniach. Jest również wyjątkowo cichy, szczególnie z opcjonalnymi akustycznymi szybami bocznymi.
Cena od
Bateria
Zasięg
Ładowanie AC
347870 zł
95,0 kWh
265 – 525 km
Typ 2
Cena i dostępność
Cena od [1]
347870 zł
Dostępność
W produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT
Zasięg
Zasięg rzeczywisty
265 – 525 km
Miasto – pogoda chłodna
370 km
Trasa – pogoda chłodna
265 km
Średnio – pogoda chłodna
315 km
Miasto – pogoda ciepła
525 km
Trasa – pogoda ciepła
335 km
Średnio – pogoda ciepła
415 km
Zasięg NEDC
436 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC
19,8 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.
Osiągi
Przyspieszenie (0-100 km/h)
5,7 sec
Prędkość maksymalna
200 km/h
Zasięg elektryczny
370 km
Moc łączna
300 kW (408 HP)
Moment obrotowy
664 Nm
Oś napędu
AWD
Bateria i ładowanie
Pojemność baterii
95,0 kWh
Gniazdo ładowania AC
Typ 2
Położenie gniazda ładowania AC
Strona lewa z przodu
Maksymlna moc ładowania AC
11 kW AC
Szybkość ładowania AC
40 km/h
Gniazdo ładowania DC
CCS
Położenie gniazda ładowania DC
Strona lewa z przodu
Maksymalna moc ładowania DC
155 kW DC
Szybkość ładownia DC
590 km/h
Ładowanie AC w domu
Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.
Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)
Podstawowa ładowarka pokładowa
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)
230V / 1x10A
2,3 kW
44h15m
8 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW
27h30m
13 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)
230V / 1x32A
7,4 kW
13h45m
27 km/h
3-fazy 16A (11 kW)
400V / 3x16A
11 kW
9h15m
40 km/h
3-fazy 32A (22 kW)
400V / 3x16A
11 kW †
9h15m
40 km/h
Opcjonalna ładowarka pokładowa
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)
230V / 1x10A
2,3 kW
44h15m
8 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW
27h30m
13 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)
230V / 1x32A
7,4 kW
13h45m
27 km/h
3-fazy 16A (11 kW)
400V / 3x16A
11 kW
9h15m
40 km/h
3-fazy 32A (22 kW)
400V / 3x32A
22 kW †
4h45m
78 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu
Ładowanie DC w podróży
Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu
Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria
Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.
Nowa odsłona Hyundaya IONIQ innowacyjnym wyglądem dorównuje zastosowanym w nim rozwiązaniom technicznym. Możliwe, żę stylistyka IONIQ 5 podzieli rynek na entuzjastów i krytyków. Pewne jest jednak, że wyglądem jeszcze przez…
Volvo C40 to niewielki SUV z dachem ściętym w stylu coupe. Multimedia oparte są na systemie Android, co oznacza, że można je zintegrować z kontem Google. Dzięki temu możemy korzystać…
ID.5 to stylowe coupe ze znaną z innych modeli elektycznych Volkswagena technologią, które gabarytami nawiązuje do kompaktowego Tiguana i dostarcza dużej frajdy z jazdy. W standardowej wersji Pro oferuje napęd…
Kia Soul to jeden z najbardziej ekonomicznych, małych aut elektrycznych na rynku. Trudny do sklasyfikowania, przypomina skrzyżowanie SUV-a i hatchbacka. Oferuje przyzwoity zasięg, który pozwala zapuścić się w dalszą podróż.…
Volkswagen ID.3 to w pełni elektryczny kompaktowy hatchback niemieckiego koncernu. Z baterią o pojemności użytkowej 45kWh i zużyciem energii na poziomie 11-23 kWh/100 km ID.3 jest jednym z bardziej oszczędnych…
Elektryczna Kia EV6 posiada wymiary niewielkiego SUVa lub crossovera. Oferuje odważny, nowoczesny design, który zapewne podzieli rynek na zdecydowanych sympatyków i zagorzałych krytyków. Jego przestronne i dobrze wyposażone wnętrze oraz…
Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…