Dzięki e-tronowi 50 quattro Audi poszerza gamę aut elektrycznych o tańszą wersję modelu 55. Pod względem technicznym oba warianty nie różnią się znacząco lecz niższy pułap cenowy oznacza w tym przypadku dużo mniejszą moc oraz zasięg.
Na każdej osi, zbudowanego na platformie MLB Evo, e-trona 50 quattro, znajduje się osobny silnik elektryczny. Ich łączna moc wynosi 313 KM, a silnik zamontowany z tyłu jest nieco mocniejszy niż przedni. Pozwala to osiągnąć 100 km/h w 6,8 sekundy i rozpędzić się do 189 km/h. Między osiami mieści się bateria o pojemności 71 kWh, która jest o 24 kWh mniejsza niż w przypadku wariantu 55.
E-tron może pomieścić pięć osób i ma duży bagażnik o pojemności 660 litrów. Kluczowe elementy wyposażenia to adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, reflektory LED, kamery 360 stopni i uruchamianie bezkluczykowe. Dostępne są też słynne kamery zamiast lusterek.
Mimo nieco słabszej mocy ładowania DC proces ekspresowego uzupełniania energii zajmie dokładnie tyle samo co w E-Tronie 55, czyli minimum 26 minut. Jest to oczywiście zasługą mniejszej baterii.
Cena od
Bateria
Zasięg
Ładowanie AC
297130 zł
71,0 kWh
205 – 410 km
Typ 2
Cena i dostępność
Cena od [1]
297130 zł
Dostępność
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT
Zasięg
Zasięg rzeczywisty
205 – 410 km
Miasto – pogoda chłodna
290 km
Trasa – pogoda chłodna
205 km
Średnio – pogoda chłodna
245 km
Miasto – pogoda ciepła
410 km
Trasa – pogoda ciepła
260 km
Średnio – pogoda ciepła
325 km
Zasięg NEDC
300 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC
21,6 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.
Osiągi
Przyspieszenie (0-100 km/h)
6,8 sec
Prędkość maksymalna
190 km/h
Zasięg elektryczny
285 km
Moc łączna
230 kW (313 HP)
Moment obrotowy
540 Nm
Oś napędu
AWD
Bateria i ładowanie
Pojemność baterii
71,0 kWh
Gniazdo ładowania AC
Typ 2
Położenie gniazda ładowania AC
Strona lewa z przodu
Maksymlna moc ładowania AC
11 kW AC
Szybkość ładowania AC
41 km/h
Gniazdo ładowania DC
CCS
Położenie gniazda ładowania DC
Strona lewa z przodu
Maksymalna moc ładowania DC
125 kW DC
Szybkość ładownia DC
460 km/h
Ładowanie AC w domu
Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.
Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)
Podstawowa ładowarka pokładowa
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)
230V / 1x10A
2,3 kW
33h15m
9 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW
20h45m
14 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)
230V / 1x32A
7,4 kW
10h30m
27 km/h
3-fazy 16A (11 kW)
400V / 3x16A
11 kW
7 hours
41 km/h
3-fazy 32A (22 kW)
400V / 3x16A
11 kW †
7 hours
41 km/h
Opcjonalna ładowarka pokładowa
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)
230V / 1x10A
2,3 kW
33h15m
9 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW
20h45m
14 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)
230V / 1x32A
7,4 kW
10h30m
27 km/h
3-fazy 16A (11 kW)
400V / 3x16A
11 kW
7 hours
41 km/h
3-fazy 32A (22 kW)
400V / 3x32A
22 kW †
3h30m
81 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu
Ładowanie DC w podróży
Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu
Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria
Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.
Nowa odsłona Hyundaya IONIQ innowacyjnym wyglądem dorównuje zastosowanym w nim rozwiązaniom technicznym. Możliwe, żę stylistyka IONIQ 5 podzieli rynek na entuzjastów i krytyków. Pewne jest jednak, że wyglądem jeszcze przez…
Volvo C40 to niewielki SUV z dachem ściętym w stylu coupe. Multimedia oparte są na systemie Android, co oznacza, że można je zintegrować z kontem Google. Dzięki temu możemy korzystać…
ID.5 to stylowe coupe ze znaną z innych modeli elektycznych Volkswagena technologią, które gabarytami nawiązuje do kompaktowego Tiguana i dostarcza dużej frajdy z jazdy. W standardowej wersji Pro oferuje napęd…
Kia Soul to jeden z najbardziej ekonomicznych, małych aut elektrycznych na rynku. Trudny do sklasyfikowania, przypomina skrzyżowanie SUV-a i hatchbacka. Oferuje przyzwoity zasięg, który pozwala zapuścić się w dalszą podróż.…
Volkswagen ID.3 to w pełni elektryczny kompaktowy hatchback niemieckiego koncernu. Z baterią o pojemności użytkowej 45kWh i zużyciem energii na poziomie 11-23 kWh/100 km ID.3 jest jednym z bardziej oszczędnych…
Elektryczna Kia EV6 posiada wymiary niewielkiego SUVa lub crossovera. Oferuje odważny, nowoczesny design, który zapewne podzieli rynek na zdecydowanych sympatyków i zagorzałych krytyków. Jego przestronne i dobrze wyposażone wnętrze oraz…
Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…