Tesla model X to SUV, który przyspiesza lepiej od topowych modeli Ferrari i wygodnie mieści 7 dorosłych osób. Stylistycznie podobny do Modelu S i Modelu 3, X wyróżnia się gabarytami. Pięć metrów długości i dwa szerokości robią wrażenie nie tylko z zewnątrz ale i dają poczucie komfortu wewnątrz.
Tesla model X dostępna jest w wersjach P75D, P90D i P100D, z bateriami o pojemności odpowiednio: 75, 90 i 100 kWh i zasięgami teoretycznymi 417 km, 489 km i 565 km. Na zespół napędowy składają się dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 613 KM. Generują one moment obrotowy na poziomie 1000 Nm. Pozwala to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 3,2 s, co jest szczególnie dobrym wynikiem jak na 2,5 tonowego SUV-a. Auto zaskakuje świetną trakcją, nad którą czuwa niewyłączalny system ESP. Samochód wyposażony jest w regulowane pneumatyczne zawieszenie, o pokaźnym prześwicie 21,1 cm.
Fotele wyposażone są w funkcję podgrzewania i zintegrowane zagłówki. Za dopłatą dostępny jest trzeci rząd siedzeń. Oferuje on jednak niewielką przestrzeń nad głowami. Po złożeniu tego opcjonalnego rzędu uzyskujemy pojemny bagażnik z płaską podłogą. Do dyspozycji pozostaje także znacznie mniejszy przedni bagażnik o pojemności 187 litrów.
Deska rozdzielcza jest bardzo podobna do tej, zastosowanej w Modelu S. Jej charakterystycznym elementem jest 17-calowy dotykowy ekran. Charakterystyczne dla modelu są otwierane do góry drzwi.
Cena od
Bateria
Zasięg
Ładowanie AC
462680 zł
100,0 kWh
320 – 640 km
Typ 2
Cena i dostępność
Cena od [1]
462680 zł
Dostępność
W produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT
Zasięg
Zasięg rzeczywisty
320 – 640 km
Miasto – pogoda chłodna
445 km
Trasa – pogoda chłodna
320 km
Średnio – pogoda chłodna
380 km
Miasto – pogoda ciepła
640 km
Trasa – pogoda ciepła
405 km
Średnio – pogoda ciepła
505 km
Zasięg NEDC
487 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC
19,5 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.
Osiągi
Przyspieszenie (0-100 km/h)
2,9 sec
Prędkość maksymalna
250 km/h
Zasięg elektryczny
445 km
Moc łączna
451 kW (613 HP)
Moment obrotowy
931 Nm
Oś napędu
AWD
Bateria i ładowanie
Pojemność baterii
100,0 kWh
Gniazdo ładowania AC
Typ 2
Położenie gniazda ładowania AC
Strona lewa z tyłu
Maksymlna moc ładowania AC
16,5 kW AC
Szybkość ładowania AC
66 km/h
Gniazdo ładowania DC
Supercharger
Położenie gniazda ładowania DC
Strona lewa z tyłu
Maksymalna moc ładowania DC
200 kW DC
Szybkość ładownia DC
490 km/h
Ładowanie AC w domu
Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.
Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)
230V / 1x10A
2,3 kW
48h45m
9 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW
30h15m
15 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)
230V / 1x32A
7,4 kW
15h15m
29 km/h
3-fazy 16A (11 kW)
400V / 3x16A
11 kW
10h15m
43 km/h
3-fazy 32A (22 kW)
400V / 3x24A
17 kW †
7 hours
64 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu
Ładowanie DC w podróży
Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.
Gniazdo ładowania DC: Supercharger
Punkt ładowania
Moc maksymalna
Czas
Szybkość ładowania
75 kW DC
75 kW
65 min
280 km/h
150 kW DC
150 kW
44 min
420 km/h
250 kW DC
200 kW †
38 min
490 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu
Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria
Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.
Nowa odsłona Hyundaya IONIQ innowacyjnym wyglądem dorównuje zastosowanym w nim rozwiązaniom technicznym. Możliwe, żę stylistyka IONIQ 5 podzieli rynek na entuzjastów i krytyków. Pewne jest jednak, że wyglądem jeszcze przez…
Volvo C40 to niewielki SUV z dachem ściętym w stylu coupe. Multimedia oparte są na systemie Android, co oznacza, że można je zintegrować z kontem Google. Dzięki temu możemy korzystać…
ID.5 to stylowe coupe ze znaną z innych modeli elektycznych Volkswagena technologią, które gabarytami nawiązuje do kompaktowego Tiguana i dostarcza dużej frajdy z jazdy. W standardowej wersji Pro oferuje napęd…
Kia Soul to jeden z najbardziej ekonomicznych, małych aut elektrycznych na rynku. Trudny do sklasyfikowania, przypomina skrzyżowanie SUV-a i hatchbacka. Oferuje przyzwoity zasięg, który pozwala zapuścić się w dalszą podróż.…
Volkswagen ID.3 to w pełni elektryczny kompaktowy hatchback niemieckiego koncernu. Z baterią o pojemności użytkowej 45kWh i zużyciem energii na poziomie 11-23 kWh/100 km ID.3 jest jednym z bardziej oszczędnych…
Elektryczna Kia EV6 posiada wymiary niewielkiego SUVa lub crossovera. Oferuje odważny, nowoczesny design, który zapewne podzieli rynek na zdecydowanych sympatyków i zagorzałych krytyków. Jego przestronne i dobrze wyposażone wnętrze oraz…
Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…