Hyundai Ioniq Electric 2019

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Hyundai Ioniq jest jednym z najlepszych samochodów w pełni elektrycznym na rynku, a ulepszenia wprowadzone w ramach liftingu jeszcze poprawiają tą ocenę. Skokowy wzrost pojemności akumulatora poprawia zasięg a zatem i jego atrakcyjność.

Hyundai Ioniq Electric 2019Hyundai Ioniq Electric 2019Hyundai Ioniq Electric 2019

Chociaż Ioniq nie może równać się zasięgiem ze swoją siostrzaną Koną to jest od niej tańszy w zakupie. W nowej odsłonie pojemność baterii wzrosła do 38,3 kWh, czyli o 33% procent w stosunku do wersji sprzed liftingu. Warto przy tym zauważyć, że bateria zajmuje tyle samo miejsca.

Dla zwiększenia zasięgu Hyundai nadal stosuje szereg trików, takich jak specjalny system klimatyzacji, hamowanie regeneracyjne i aerodynamiczne nadwozie. Do tego asortymentu wprowadzono ulepszenia, które pomagają w pełni wykorzystać tą dodatkową energię. Zapożyczony z Kony system hamowania regeneracyjnego, wykorzystuje łopatki w kierownicy, aby dostosować poziom energii odzyskiwanej podczas zwalniania, wprowadzając możliwość całkowitego zatrzymania samochodu przy ich pomocy. Rezultatem jest zwiększenie wydajności i co za tym idzie dalszy wzrost zasięgu.

Dzięki większej liczbie ogniw bateryjnych nieco wzrósł czas potrzebny do napełnienia akumulatorów. Szybkie ładowanie DC o mocy 100 kW napełni akumulator od 10 do 80% w 47 minut, podczas gdy pokładowa ładowarka o mocy 7,2 kW pozwoli napełnić baterię od 0 do 100% w 6 godzin 15 minut.

Pojedynczy silnik nadal napędza przednią oś i zapewnia niezłą dynamikę jazdy. Podczas gdy moment obrotowy pozostał na tym samym poziomie 295 Nm, całkowita moc wzrosła z 119 do 134 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km zajmie 9,7 sekundy, czyli niezauważalnie mniej. Auto prowadzi się płynnie, umożliwiając bardzo precyzyjne sterowanie. Hamulce sprawiają jednak, że proces zwalniania jest nieco mniej harmonijny.

Cena odBateriaZasięg Ładowanie AC
150070 zł38,3 kWh185 – 390 kmTyp 2

Cena i dostępność

Cena od [1]150070 zł
DostępnośćW produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty185 – 390 km

Miasto – pogoda chłodna 250 km
Trasa – pogoda chłodna 185 km
Średnio – pogoda chłodna215 km
Miasto – pogoda ciepła390 km
Trasa – pogoda ciepła240 km
Średnio – pogoda ciepła300 km
Zasięg NEDC311 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC12,3 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h)9,7 sec
Prędkość maksymalna165 km/h
Zasięg elektryczny260 km
Moc łączna100 kW (136 HP)
Moment obrotowy395 Nm
Oś napęduPrzednia

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii38,3 kWh
Gniazdo ładowania ACTyp 2
Położenie gniazda ładowania ACStrona lewa z tyłu
Maksymlna moc ładowania AC7,2 kW AC
Szybkość ładowania AC42 km/h
Gniazdo ładowania DCCCS
Położenie gniazda ładowania DCStrona lewa z tyłu
Maksymalna moc ładowania DC44 kW DC
Szybkość ładownia DC230 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW19h45m13 km/h
1-faza 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A3,7 kW12h15m21 km/h
1-faza 32A (7.4 kW) 230V / 1x31A7,2 kW †6h15m42 km/h
3-fazy 16A (11 kW) 230V / 1x16A3,7 kW †12h15m21 km/h
3-fazy 32A (22 kW) 230V / 1x31A7,2 kW †6h15m42 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS (Combined Charging System)

Wtyczka i Gniazdo CCS (Combined Charging System)
Punkt ładowaniaMoc maksymalnaCzasSzybkość ładowania
50 kW DC40 kW †50 min210 km/h
100 kW DC44 kW †47 min230 km/h
150 kW DC44 kW †47 min230 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość4470 mm
Szerokość1820 mm
Wysokość1450 mm
Pojemność bagażnika357 L
Ładunek maksymalny1417 L
Masa własna1420 kg

Różne

Liczba miejsc5
Liczba miejsc z Isofix2
Promień skrętu10,6 m
Typ nadwoziaLiftback Sedan
SegmentC – Medium
Relingi dachoweBrak

Źródło: : EV-Database – Hyundai Ioniq Electric

Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria

Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.

  • Kabel ładowania samochodów elektrycznych Typ 2 na Typ 2 22kW 5m 10m

    Kabel ładowania aut elektrycznych Typ 2 na Typ 2 do 11kW 5m

    399,00 
    Dodaj do koszyka
  • Mobilny Wallbox Milivolt Zencar EVM29091 11kW Typ 2 sila 16A 5 pin

    Przenośna ładowarka Zencar wallbox 11kW typ 2 na gniazdo siłowe 16A 5-pin

    1 299,00 1 318,00 
    Wybierz opcje
  • Mobilny Wallbox Milivolt Zencar EVM29071 Typ 2 Schuko

    Przenośna 1-fazowa ładowarka samochodów Zencar zasilana z gniazdka 230V Schuko

    799,00 
    Wybierz opcje
  • Kabel ładowania samochodów elektrycznych Typ 2 na Typ 2 22kW 5m 10m

    Kabel ładowania aut elektrycznych Typ 2 na Typ 2 do 22kW 5m

    589,00 
    Czytaj dalej

Informacje na temat samochodów elektrycznych

Hyundai IONIQ5 2021 01@2x

Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD

Nowa odsłona Hyundaya IONIQ innowacyjnym wyglądem dorównuje zastosowanym w nim rozwiązaniom technicznym. Możliwe, żę stylistyka IONIQ 5 podzieli rynek na entuzjastów i krytyków. Pewne jest jednak, że wyglądem jeszcze przez…
Volvo C40 Recharge 01@2x 2

Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric

Volvo C40 to niewielki SUV z dachem ściętym w stylu coupe. Multimedia oparte są na systemie Android, co oznacza, że można je zintegrować z kontem Google. Dzięki temu możemy korzystać…
Volkswagen ID5 01@2x 1

Volkswagen ID.5 Pro

ID.5 to stylowe coupe ze znaną z innych modeli elektycznych Volkswagena technologią, które gabarytami nawiązuje do kompaktowego Tiguana i dostarcza dużej frajdy z jazdy. W standardowej wersji Pro oferuje napęd…
Kia e Soul 01@2x

Kia e-Soul 64 kWh

Kia Soul to jeden z najbardziej ekonomicznych, małych aut elektrycznych na rynku. Trudny do sklasyfikowania, przypomina skrzyżowanie SUV-a i hatchbacka. Oferuje przyzwoity zasięg, który pozwala zapuścić się w dalszą podróż.…
Volkswagen ID3 01@2x 5

Volkswagen ID.3 Pure Performance

Volkswagen ID.3 to w pełni elektryczny kompaktowy hatchback niemieckiego koncernu. Z baterią o pojemności użytkowej 45kWh i zużyciem energii na poziomie 11-23 kWh/100 km ID.3 jest jednym z bardziej oszczędnych…
Kia EV6 2021 01@2x

Kia EV6 Long Range 2WD

Elektryczna Kia EV6 posiada wymiary niewielkiego SUVa lub crossovera. Oferuje odważny, nowoczesny design, który zapewne podzieli rynek na zdecydowanych sympatyków i zagorzałych krytyków. Jego przestronne i dobrze wyposażone wnętrze oraz…
Renault Megane ETech 01@2x 1

Renault Megane E-Tech EV60 130hp

Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Mercedes EQE 01@2x

Mercedes EQE 350

Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…