Kia Soul to jeden z najbardziej ekonomicznych, małych aut elektrycznych na rynku. Trudny do sklasyfikowania, przypomina skrzyżowanie SUV-a i hatchbacka. Oferuje przyzwoity zasięg, który pozwala zapuścić się w dalszą podróż. Znana z e-Niro, litowo-jonowa bateria, zapewni 64 kWh, a zamontowany z przodu silnik mocy ponad 200 KM. Dzięki temu s-Soul prowadzi się dynamicznie i płynnie, a duże okna zapewnią niezłą widoczność. Bagażnik posiada niewielką pojemność lecz oferuje specjalną skrytkę na kable ładowania.
Przybliżona cena
Bateria
Zasięg
Ładowanie AC
170,000 zł
67.5 kWh
370 km
Typ 2
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT
Zasięg
Zasięg rzeczywisty
260 km – 550 km
Miasto – pogoda chłodna
365 km
Trasa – pogoda chłodna
260 km
Średnio – pogoda chłodna
310 km
Miasto – pogoda ciepła
550 km
Trasa – pogoda ciepła
335 km
Średnio – pogoda ciepła
420 km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych.
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.
Osiągi
Przyspieszenie 0-100km/h
7.9 s
Prędkość maksymalna
167 km/h
Zasięg
370 km
Moc łączna
150 kW (204 PS)
Moment obrotowy
395 Nm
Oś napędu
Przód
Bateria i ładowanie
Pojemność baterii
67.5 kWh
Pojemność użytkowa baterii
64.0 kWh
Złącze ładowania AC
Typ 2
Lokalizacja złącza ładowania AC
Przód – Lewa strona
Moc ładowania AC
7.2 kW
Czas ładowania AC
10h30m
Szybkość ładowania AC
35 km/h
Złącze ładowania DC
CCS
Lokalizacja złącza ładowania DC
Przód – Lewa strona
Maksymalna moc ładowania DC
77 kW DC
Czas ładowania DC
44 min
Szybkość ładowania DC
350 km/h
Ładowanie AC
Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.
Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)
Podstawowa ładowarka pokładowa
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Gniazdko naścienne (2.3 kW)
230V / 1x10A
2.3 kW
32h45m
11 km/h
1-fazowe 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3.7 kW
20h30m
18 km/h
1-fazowe 32A (7.4 kW)
230V / 1x31A
7.2 kW †
10h30m
35 km/h
3-fazowe 16A (11 kW)
230V / 1x16A
3.7 kW †
20h30m
18 km/h
3-fazowe 32A (22 kW)
230V / 1x31A
7.2 kW †
10h30m
35 km/h
Opcjonalna ładowarka pokładowa
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Gniazdko naścienne (2.3 kW)
230V / 1x10A
2.3 kW
32h45m
11 km/h
1-fazowe 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3.7 kW
20h30m
18 km/h
1-fazowe 32A (7.4 kW)
230V / 1x32A
7.4 kW
10h15m
36 km/h
3-fazowe 16A (11 kW)
400V / 3x16A
11 kW
7h
53 km/h
3-fazowe 32A (22 kW)
400V / 3x16A
11 kW †
7h
53 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu
Ładowanie DC
Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.
Gniazdo ładowania DC: CCS
Punkt ładowania
Moc maksymalna
Czas
Szybkość ładowania
CCS (50 kW DC)
50 kW
71 min
210 km/h
CCS (100 kW DC)
77 kW †
44 min
350 km/h
CCS (150 kW DC)
77 kW †
44 min
350 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu
Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria
Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.
Nowa odsłona Hyundaya IONIQ innowacyjnym wyglądem dorównuje zastosowanym w nim rozwiązaniom technicznym. Możliwe, żę stylistyka IONIQ 5 podzieli rynek na entuzjastów i krytyków. Pewne jest jednak, że wyglądem jeszcze przez…
Volvo C40 to niewielki SUV z dachem ściętym w stylu coupe. Multimedia oparte są na systemie Android, co oznacza, że można je zintegrować z kontem Google. Dzięki temu możemy korzystać…
ID.5 to stylowe coupe ze znaną z innych modeli elektycznych Volkswagena technologią, które gabarytami nawiązuje do kompaktowego Tiguana i dostarcza dużej frajdy z jazdy. W standardowej wersji Pro oferuje napęd…
Volkswagen ID.3 to w pełni elektryczny kompaktowy hatchback niemieckiego koncernu. Z baterią o pojemności użytkowej 45kWh i zużyciem energii na poziomie 11-23 kWh/100 km ID.3 jest jednym z bardziej oszczędnych…
Elektryczna Kia EV6 posiada wymiary niewielkiego SUVa lub crossovera. Oferuje odważny, nowoczesny design, który zapewne podzieli rynek na zdecydowanych sympatyków i zagorzałych krytyków. Jego przestronne i dobrze wyposażone wnętrze oraz…
Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…
Dzięki dodatkowemu silnikowi elektrycznemu na przedniej osi, nowy, mocniejszy wariant Volkswagena ID.4 zyskuje napęd na wszystkie koła. Dzięki temu ID.4 Pro odnajduje się dokładnie pomiędzy wydajnymi i wygodnymi modelami ID.4…